Το 2011 τέλειωσε με ένα διήμερο σεμινάριο αφιερωμένο στα νησιά της Κύθνου και της Τζιας. Ο κ. Καρφής Βασίλης που που ζει και εργάζεται στην Αθήνα και ο οποίος έχει ασχοληθεί με τη μελέτη των χορών της Κύθνου, επισκέφτηκε μαζί με την κα. Ζιάκα Μαρία το Χορευτικό Όμιλο Θεσσαλονίκης στις 28 και 29 Δεκεμβρίου του 2011. Στόχος του σεμιναρίου ήταν όχι μόνο  να μάθουν χορούς των δυο αυτών νησιών  τα μέλη του τμήματος των παραστάσεων, αλλά και να δουν από κοντά τις ιδιαιτερότητες που χαρακτηρίζουν τους χορούς της Κύθνου και οι οποίες δε συναντιούνται στα υπόλοιπα νησιά.

Η πρώτη μέρα ήταν αφιερωμένη στην Κύθνο και από την πρώτη στιγμή ο κ. Καρφής επεσήμανε πως στους χορούς της Κύθνου τον πρώτο λόγο έχει η γυναίκα. Οι συνεχόμενες φούρλες (και όχι στροφές) που πρέπει να κάνει η γυναίκα στον μπάλο γύρω από τον άντρα δίνουν την αίσθηση ενός ασταμάτητου στροβιλισμού. Ο άντρας από τη μεριά του συμμετέχει στο χορό με το να καθοδηγεί διακριτικά τη γυναίκα. Στις βόλτες, το ζευγάρι ακολουθεί τις βασικές φιγούρες που υπάρχουν, μπορεί όμως και να αυτοσχεδιάσει καθώς δεν υπάρχει συγκεκριμένη σειρά με την οποία χορεύονται οι φιγούρες σε ένα γλέντι. Εκτός από τον μπάλο, ο οποίος παρουσιάζει και τις περισσότερες ιδιομορφίες, ο κ. Καρφής παρουσίασε επίσης τον καλαματιανό, το συρτό και τον καρσιλαμά που χορεύεται από άντρες.

Η δεύτερη μέρα ήταν αφιερωμένη στο κύριο τμήμα της στην Τζια και τελείωσε με μια μικρή επανάληψη των χορών της Κύθνου. ΟΙ χοροί της Τζιας περιελάμβαναν το συρτό, το βουλγάρικο χορό, τον μπάλο και την πόλκα. Ο μπάλος και εδώ χαρακτηρίζεται για τις φούρλες που κάνουν οι γυναίκες γύρω από τους άντρες. Και στα δυο νησιά το όργανο που κυριαρχεί είναι η τσαμπούνα, ενώ στην Τζια υπάρχουν και οι “ζίες”, συνδυασμός δηλαδή ντόπιων οργανοπαιχτών βιολιού και λαούτου που κάνουν μια πλήρη ορχήστρα.